poca-header

Informații publice

Începând cu data de 16 octombrie 2024 se vor distribui cereri şi declaraţii pe propria răspundere pentru acordarea ajutorului pentru încălzirea locuinţei

Direcția de Asistenţă Socială a Municipiului Aiud anunţă faptul că începând cu data de 16 octombrie 2024 se vor distribui cereri şi declaraţii pe propria răspundere pentru acordarea ajutorului pentru încălzirea locuinţei pentru sezonul rece noiembrie 2024 – martie 2025 și/sau a suplimentului pentru energie, conform Legii nr. 226/2021 privind stabilirea măsurilor de protecţie socială pentru consumatorul vulnerabil de energie.

Cererile şi declaraţiile pe propria răspundere pentru acordarea ajutorului pentru încălzirea locuinţei și/sau a suplimentului pentru energie, lista cu actele necesare și lista bunurilor ce conduc la excludere se vor prelua de la Direcția de Asistenţă Socială a Municipiului Aiud, str. Unirii, nr. 8A, jud. Alba sau se pot descărca de pe site-ul Primăriei Municipiului Aiud www.aiud.ro.

Depunerea cererii însoțită de actele necesare pentru acordarea ajutorului la încălzire și/sau a suplimentului pentru energie se face la sediul Direcţiei de Asistenţă Socială a Municipiului Aiud, str. Unirii, nr. 8A, jud. Alba sau electronic la adresa de e-mail social@aiud.ro.

Consumatorii vulnerabili care utilizează pentru încălzirea locuinței gaze naturale, energie electrică sau combustibili solizi și/sau petrolieri pot beneficia de ajutor pentru încălzirea locuinței și/sau a suplimentului pentru energie în situația în care venitul net lunar pe membru de familie este de maxim 1386 lei în cazul familiilor și maxim 2053 lei în cazul persoanei singure.
             
În cererea şi declaraţia pe propria răspundere solicitantul ajutorului și/sau a suplimentului are obligaţia de a menţiona bunurile aflate în proprietate, închiriere, concesiune, comodat sau altă formă de deţinere, cuprinse în lista bunurilor ce conduc la excluderea acordării ajutorului pentru încălzirea locuinţei și/sau a stimulentului pentru energie.

Cuantumul lunar al ajutorului pentru încălzire și/sau a suplimentului pentru energie poate fi consultat la sediul Direcţiei de Asistenţă Socială a Municipiului Aiud și pe site-ul Primăriei Municipiului Aiud www.aiud.ro.
Ajutorul pentru încălzirea locuinţei se acordă pentru întregul sezon rece 01.11.2024 – 31.03.2025 sau pentru o fracțiune din această perioadă în funcție de data depunerii documentației.
Pentru acordarea ajutorului de încălzire a locuinței aferent sezonului rece 2024 – 2025, precum și pentru acordarea suplimentelor de energie, în conformitate cu prevederile OUG NR. 105/02.09.2024 pentru persoanele vârstnice se ia în calcul cuantumul pensiilor aferente lunii august 2024.
           
Informaţii suplimentare pot fi solicitate la Direcția de Asistenţă Socială a Municipiului Aiud, telefon 0258 862 313 sau 0372 717 596.
© Primăria Municipiului Aiud 2022-2023, Toate drepturile rezervate