21.12.2017
PRIMARIA MUNICIPIULUI AIUD organizeaza la sediul institutiei din Aiud, str. Cuza Voda, nr. 1, concurs de recrutare pentru ocuparea unui post vacant, functie publica de executie de consilier, clasa I, grad profesional debutant din cadrul Biroului Resurse Umane, Control Intern, Compartiment Resurse Umane din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Aiud.
Conditii de participare la concurs:
- conditii generale: candidatii trebuie sa indeplineasca conditiile generale prevazute de art. 54 din Legea nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare:
a) are cetatenia romana si domiciliul in Romania;
b) cunoaste limba romana, scris si vorbit;
c) are varsta de minimum 18 ani impliniti;
d) are capacitate deplina de exercitiu;
e) are o stare de sanatate corespunzatoare functiei publice pentru care candideaza, atestata pe baza de examen medical de specialitate;
f) indeplineste conditiile de studii prevazute de lege pentru functia publica;
g) indeplineste conditiile specifice pentru ocuparea functiei publice;
h) nu a fost condamnata pentru savarsirea unei infractiuni contra umanitatii, contra statului sau contra autoritatii, infractiuni de coruptie si de serviciu, infractiuni care impiedica infaptuirea justitiei, infractiuni de fals ori a unei infractiuni savarsite cu intentie care ar face-o incompatibila cu exercitarea functiei publice;
i) nu a fost destituita dintr-o functie publica sau nu i-a incetat contractul individual de munca pentru motive disciplinare in ultimii 7 ani;
j) nu a desfasurat activitate de politie politica, astfel cum este definita prin lege.
- conditii specifice:
- studii universitare de licenta absolvite cu diploma, respectiv studii superioare de lunga durata, absolvite cu diploma de licenta sau echivalenta in ramura de stiinta - Sociologie, specializarile: Resurse umane; Sociologie; ramura de stiinta - Stiinte politice.
Concursul de recrutare consta in trei etape succesive, dupa cum urmeaza:
- selectia dosarelor de inscriere - se va face in termen de maximum 5 zile lucratoare de la data expirarii termenului de depunere a dosarelor;
- proba scrisa - 05.02.2018, ora 11,00 la sediul Primariei Municipiului Aiud, sala Ion I. C. Bratianu;
- interviul se va sustine intr-un termen de maximum 5 zile lucratoare de la data sustinerii probei scrise.
Dosarul de concurs va contine in mod obligatoriu, documentele prevazute de HG nr. 611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea si dezvoltarea carierei functionarilor publici, cu modificarile si completarile ulterioare, dupa cum urmeaza:
a) formularul de inscriere;
b) curriculum vitae, modelul comun european;
c) copia actului de identitate;
d) copii ale diplomelor de studii, certificatelor si altor documente care atesta efectuarea unor specializari si perfectionari;
e) copia carnetului de munca si dupa caz, a adeverintei eliberate de angajator pentru perioada lucrata, care sa ateste vechimea in munca si, dupa caz, in specialitatea studiilor necesare ocuparii functiei publice;
f) copia adeverintei care atesta starea de sanatate corespunzatoare, eliberata cu cel mult 6 luni anterior derularii concursului de catre medicul de familie al candidatului;
g) cazierul judiciar;
h) declaratia pe propria raspundere sau adeverinta care sa ateste calitatea sau lipsa calitatii de lucrator al Securitatii sau colaborator al acesteia.
Dosarele de inscriere la concurs se depun in perioada 21.12.2017 - 09.01.2018, ora 16,00 (inclusiv), la Biroul Resurse Umane, Control Intern din cadrul Primariei Municipiului Aiud.
Formularul de inscriere se pune la dispozitia candidatilor de catre Primaria Municipiului Aiud, prin Biroul Resurse Umane, Control Intern, prin publicare pe pagina de internet a institutiei, in format deschis, editabil, respectiv www.aiud.ro, precum si la sediu, in locul special amenajat pentru desfasurarea de activitati de informare si relatii publice, in format letric.
Potrivit art. 49 alin. (1^1) si alin. (1^2) din HG nr. 611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea si dezvoltarea carierei functionarilor publici, cu modificarile si completarile ulterioare, modelul orientativ al adeverintei mentionate la litera e) este prevazut in anexa nr. 2D (acesta se poate pune la dispozitia candidatilor la Biroul Resurse Umane, Control Intern din cadrul Primariei Municipiului Aiud sau se poate descarca si de pe site-ul institutiei, respectiv www.aiud.ro); adeverintele care au un alt format decat cel prevazut la alin. (1^1), trebuie sa cuprinda elemente similare celor prevazute in anexa nr. 2D si din care sa rezulte cel putin urmatoarele informatii: functia/functiile ocupata/ocupate, nivelul studiilor solicitate pentru ocuparea acesteia/acestora, temeiul legal al desfasurarii activitatii, vechimea in munca acumulata, precum si vechimea in specialitatea studiilor.
Adeverinta care atesta starea de sanatate contine, in clar, numarul, data, numele emitentului si calitatea acestuia, in formatul standard stabilit de Ministerul Sanatatii Publice.
Potrivit art. 49 alin. (4) din HG nr. 611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea si dezvoltarea carierei functionarilor publici, cu modificarile si completarile ulterioare, documentul prevazut la litera g) poate fi inlocuit cu o declaratie pe proprie raspundere. In acest caz, candidatul declarat admis la selectia dosarelor si care nu a solicitat expres la inscrierea la concurs preluarea informatiilor direct de la autoritatea sau institutia publica competenta are obligatia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului pe tot parcursul desfasurarii concursului, dar nu mai tarziu de data si ora organizarii interviului, sub sanctiunea neemiterii actului administrativ de numire. In situatia in care candidatul solicita expres la inscrierea la concurs preluarea informatiilor direct de la autoritatea sau institutia publica competenta, extrasul de pe cazierul judiciar se solicita potrivit legii si procedurii aprobate la nivel institutional.
Copiile de pe actele prevazute mai sus se prezinta in copii legalizate sau insotite de documentele originale, care se certifica pentru conformitatea cu originalul de catre secretarul comisiei de concurs, cu exceptia documentului prevazut la litera c), care se poate transmite si in format electronic la adresa de e-mail: resurse@aiud.ro.
BIBLIOGRAFIE:
1. Constitutia Romaniei, republicata;
2. Legea nr. 215/2001 administratiei publice locale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
3. Legea nr.188/1999, privind Statutul functionarilor publici, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
4. Legea nr. 7/2004 privind Codul de conduita a functionarilor publici, republicata;
5. Legea nr. 53/2003 - Codul Muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
6. Legea - Cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, cu modificarile si completarile ulterioare;
7. Hotararea de Guvern nr. 611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea si dezvoltarea carierei functionarilor publici, cu modificarile si completarile ulterioare;
8. Hotararea de Guvern nr. 432/2004 privind dosarul profesional al functionarilor publici, cu modificarile si completarile ulterioare.
Candidatii vor avea in vedere la studierea actelor normative din bibliografia stabilita in vederea sustinerii concursului, inclusiv republicarile, modificarile si completarile acestora.
Atributiile prevazute in fisa postului vacant de consilier, clasa I, grad profesional debutant din cadrul Biroului Resurse Umane, Control Intern, Compartiment Resurse Umane din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Aiud sunt:
- asigura, la solicitarea cetatenilor, consilierea acestora, in ceea ce priveste problemele de personal, respectiv incheierea si incetarea raporturilor de munca a asistentilor personali;
- intocmeste, gestioneaza si raspunde pentru completarea si pastrarea dosarelor profesionale ale functionarilor publici, precum si dosarele personale ale personalului contractual, conform prevederilor legale;
- se asigura de existenta la dosar a tuturor documentelor prevazute de lege;
- comunica personalului institutiei, orice modificare privind incadrarea si salarizarea acestuia;
- arhiveaza la dosarul profesional/dosarul personal, dispozitia cu semnatura de primire;
- raspunde de comunicarea tuturor dispozitiilor referitoare la angajati, in termenul legal;
- asigura respectarea accesului la dosarele profesionale, evidenta si pastrarea in siguranta a dosarelor profesionale ale functionarilor publici, precum si a dosarelor personale ale personalului contractual;
- elibereaza la solicitarea scrisa a angajatului, copii ale documentelor existente in dosarul profesional/ dosarul personal;
- elibereaza, la cerere, adeverinte privind calitatea de salariat, vechimea in munca, drepturile salariale brute;
- intocmeste si redacteaza adeverinte, formulare si alte acte specifice biroului;
- pune la dispozitia evaluatorilor a formularelor pentru intocmirea raportului de evaluare, pentru functionarii publici, respectiv a fisei de evaluare pentru personalul contractual;
- actualizeaza formularul de evaluare a performantelor profesionale anuale ale functionarilor publici si a personalului contractual, la modificari legislative;
- comunica evaluatorilor datele (la nevoie) necesare completarii raportului de evaluare/fisei de evaluare, pentru subalterni;
- preia de la evaluatori rapoartele de evaluare/ fisele de evaluare, finalizate, in vederea arhivarii acestora la dosarele profesionale ale functionarilor publici si la dosarele personale ale personalului contractual;
- pune la dispozitia comisiei de disciplina sau a comisiei paritare, documentele solicitate in vederea solutionarii cauzelor;
- rezolva corespondenta si lucrarile care ii sunt repartizate;
- asigura si organizeaza efectuarea controlului de medicina muncii la angajare si la reluarea activitatii dupa perioadele de suspendare si controlul medical periodic de medicina muncii, la nivelul institutiei, prin cabinetul de specialitate abilitat, pentru toti angajatii;
- elaboreaza proceduri operationale privind activitatile procedurabile pe care le desfasoara, conform fisei postului, in cadrul compartimentului;
- actualizeaza procedurile operationale elaborate cu modificarile legislative aparute;
- identifica riscurile cu care se confrunta in activitatea pe care o desfasoara si le transmite sefului ierarhic pentru centralizare;
- respecta cerintele fiecarui standard aplicabil la nivelul compartimentului din care face parte.
Relatii suplimentare se pot obtine la sediul Primariei Municipiului Aiud, situata in Aiud, str. Cuza Voda, nr. 1, numar de telefon 0258 861 310 interior 1013/fax 0258 861280, e-mail: resurse@aiud.ro, persoana de contact: Morar Angela, consilier, clasa I, grad profesional superior din cadrul Biroului Resurse Umane, Control Intern, precum si pe site-ul institutiei: www.aiud.ro.